Değerli Ebeveynlerimiz;

Okulların açılmasına sayılı günler kala öğrencilerde ve ebeveynlerde; heyecan, merak, kaygı, mutluluk, telaş gibi çeşitli duygular ortaya çıkmaktadır. Bu duyguları en yoğun yaşayanlar kuşkusuz okula yeni başlayacak öğrenciler ve bu öğrencilerin ebeveynleridir.

Bir çocuğun okula başladığı ilk gün aslında; bilişsel, sosyal, duygusal alanda kendini geliştirebileceği ve çeşitli beceriler edinebileceği planlı eğitim hayatına attığı ilk adımdır.

Bu planlı sürecin başlama kriteri takvim yaşı olarak belirlense de, çocuğun okul olgunluğuna erişmiş olması gerekmektedir. Okul olgunluğuna sahip çocukların; ince- kaba motor gelişimleri, iletişim becerileri, hafızaları, görsel- işitsel algıları, dil becerileri, muhakeme becerileri, aritmetik becerileri gelişmiştir. Okul olgunluğuna erişmiş çocukların eğitim hayatı daha verimli geçmektedir.

Çocuğun eğitim hayatının verimli geçmesine etken olacak faktörlerden biri de EBEVEYNLER’dir. Bu süreçte ebeveynlerin görev ve sorumlulukları oldukça fazladır;

  • Ebeveynler yeni eğitim ve öğretim yılına yüksek motivasyonla başlamalıdır. Ebeveynlerin motivasyon içeren davranışları çocukların da yeni eğitim dönemine daha olumlu bakmasına yardımcı olacaktır.
  • Ebeveynler; özellikle birinci sınıfa başlayan çocukların daha fazla yaşadığı okul kaygısını ve uyum problemini çözümsüz problem olarak görüp kaygılanmamalıdır. Bu durumun olağan bir süreç olduğunu unutmamalıdır. Bu süre uzun sürdüğü takdirde sakin ve kararlı bir tutumla çözüm yolları aramalıdır.
  • Ebeveynler, öğretmenler ile sağlıklı, çocuklarının akademik, sosyal ve bilişsel gelişimi odaklı iletişim kurmalıdır.
  • Ebeveynler çocuklarla okul ile ilgili, merak ve ilgi içeren sohbetler etmelidir, oyunlar oynamalıdır. Çocukların motivasyonunu yüksek tutmalıdır.
  • Ebeveynler çocuklarına güven içeren tutumla yaklaşmalıdır. Böylece çocuk, okulda yaşadığı problemi ailesiyle rahatlıkla paylaşabilir.
  • Çocukların okulda yaşadığı her probleme ebeveynler dahil olmamalıdır. Çocuğa yaşadığı problemi çözmede konusunda rehberlik etmelidir.
  • Çocuklar arası kıyaslamalar yapılmamalıdır. Kişiler arası bireysel farklılıklar olduğu unutulmamalıdır.
  • Ebeveynler, çocuklarının ödevleri konusunda mükemmeliyetçi davranıp, çocuklarının ödevlerini yapmamalıdır. Çocuğun yardıma ihtiyacı olduğu durumda rehberlik etmelidir. Çocuklara ödevlerinin ebeveynlerine değil, kendilerine ait olduğu bilinci kazandırılmalıdır. Çünkü ödev; çocuklarda sorumluluk duygusu gelişmesine yardımcıdır.
  • Ebeveynler, çocukların okul hazırlıklarını ( okul çantası hazırlamak, kıyafetlerinin belirlemek/toplamak) kendilerinin yapmasına müsaade etmelidir. Çocuğun okul hazırlıklarını kendisinin yapması hem sorumluluk bilincini gelişmesine hem de okul sürecine kendini daha iyi dahil etmesine yardımcı olur.
  • Son olarak çocuklarınızı sevdiğinizi hissettirecek davranışlarda bulunun. Onlara sarılın, sevgi dolu söylemlerle yaklaşın. Okulun ilk günü çocuğunuza sarılarak ve onu çok sevdiğinizi belirterek okuluna gönderin.

 

Çocuğunuzun gelişimi ve psikolojisi ile ilgili herhangi bir sorunuzda yanınızdayız.

2018-2019 eğitim ve öğretim yılının tüm çocuklar, ebeveynler ve öğretmenler için güzel geçmesini dileriz.

Paylaş




 E-Posta Aboneliği




 Etkinlik Takvimi

Beyin ve Çocuk